28. června 2012

Recenze - Monster High

Název: Monster High
Autorka: Lisi Harrisonová
Knižní série: Monster High
Díl: 1
Počet stran: 243
Nakladatelství: CooBoo
Datum vydání: srpen 2011
Překlad: Linda Bartošková
Anotace: SOV, neboli Sabotéři obvyhklých vlastností (či chcete-lil monstra a příšery) se snaží zapadnout a být nenápadní. Maskování je tak dokonalé, že možná netušíte, kdo s vámi vlastně chodí do třídy. Na Salemské střední se to ale brzy změní a město už nikdy nebude, jaké bývalo. Způsobí to teprve před patnácti dny vyrobená Frankie Steinová. Co se stalo? 
Monster high je zbrusu nová série o střední škole, lásce a odlišnostech, říznutá trochu hororovým motivem (a příšerami v jedné lavici).


Kniha je napsána z  pohledů dvou dívek - Frankie a Melody.

Frankie byla vyrobená teprve před patnácti dny a už se může dočkat toho až bude chodit do školy. Má to ale jeden háček, musí skrývat to čím doopravdy je - má mátovou kůži, na obličeji stehy a na krku kontakty pomocí, kterých se dobíjí. Nechce se, ale skrývat jako ostatní monstra a tak se postaví rodičům. Ti jí dají lekci, ale Frankie to nevzdává.

Oproti tomu Melody má naprosto jiné starosti. Kvůli jejímu astmatu se celá rodina musela přestěhovat z Beverly Hills do Salemu v Orgenu. Melody nebyla zrovna krasavice dokud jí její otec neudělal plastiku nosu. Stále si ale myslí, že by se lidé neměli posuzovat podle toho jak vypadají, ale podle toho jací jsou uvnitř. I hned po nastěhování se Melody seznámí s Jacksonem, který se zdá být milý a přesně pro Melody, ale vše není takové, jak to vypadá...

Monster High?
Monster High je normální škola, ve které se normálně učí a chodí do ní už né tak normální studenti. Abych to upřesnila chodí tam "normálové" což jsou studenti, jako jsem já a vy (jsou prostě úplně normální) a pak tu jsou SOVáci - Sabotéři Obvyklých Vlastností neboli monstra. SOVáci se ale snaží skrývat, protože se jich lidé bojí. Dřív to tak, ale nebylo jejich strach přišel až s hororovými filmy, které byly natáčeny ve 20. a 30. letech - SOVáky obsazovali do hlavních rolí v Drákulovi, Dr. Jekyllovi, atd...A tehdy tento strach začal.

Sečteno a podtrženo
Kniha je psána ze dvou pohledů, takže když jsem si přečetla prolog, který byl z pohledu Frankie a pak začala čís kapitolu druhou z pohledu Melody, byla jsem trochu zmatená (neměla jsem tušení, že je psaná z více pohledů). No, časem si ale zvyknete, že úhel pohledu se prostě mění. Musím přiznat, že začátek knížky mě vůbec nebavil. Autorka se hodně zabývala zdlouhavým popisem všeho okolo a já měla tendence přetáčet stránky dál. Tohle mi ale vynahrazovali zábavné scénky, kterých bylo v knize dostatek. 
Líbil se mi pohled Melody, která mi byla mnohem sympatičtější než Frankie. Líbilo se mi jak uvažuje, i když se mi sem tam zdála až moc důvěřivá (nebo prostě jen dokáže odpouštět).
Monster High je odpočinková četba, která je úvodem do zajímavého a zábavného příběhu.


A na závěr tady máte jednu písničku na téma MONSTER HIGH.


1 komentář:

  1. Lucinda Priceyová17. března 2013 v 10:40

    Já jsem knížku ani nedočetla.Nelíbil se mi styl jakým byla napsaná :)

    OdpovědětVymazat