27. července 2012

Recenze - Proroctví sester


Název: Proroctví sester
Autorka: Michelle Zinková
Knižní série: Proroctví sester
Díl: 1
Počet stran: 366
Nakladatelství: Knižní klub
Datum vydání: leden 2011
Překlad: Hana Březáková
Anotace: První díl "gotické" fantasy série situované do Ameriky konce 19. století. Dvojčata Lia a Alice právě osiřela. Lia objeví na zápěstí znamení a začíná si všímat podivného krutého chování své sestry. Objeví knihu s jedinou stránkou, ve které si přečte temné proroctví, které varuje před příchodem Ďábla na svět. Lia se domnívá, že ona je Strážkyně, která tomu má zabránit, a její zlá sestra Bránou, jíž má Zlo vstoupit. Ale je to skutečně tak jednoduché?

Příběh odehrávající se v 19. století v New Yorku vypráví o dvojčatech Alici a Lii, které společně se svým bratrem Henrym přišly o otce. Stali se z nich sirotci a stará se o ně sestra jejich matky, teta Virginie. 
Po smrti otce se sestry začnou odcizovat a Lii se na zápěstí objeví podivné znamení. Lia netuší co by to tato značka mohla znamenat, ale přesto ji před ostatními skrývá. Pak její přítel James nachází knihu, která má pouze jednu stránku. V knize je velmi stará věštba, která vypovídá o dvou sestrách z nichž jedna je Bránou a druhá je Strážkyní. Z počátku Lia toto proroctví nechápe, ale postupem času se zdá, že vše zapadá tam, kam má.
Když ovšem potká dívky, které mají na ruce podobné znamení jako ona sama, neví co si má myslet, ale přesto se s nimi spojí. A spolu se postaví tomu, co má teprve přijít...

Postavy
Celý příběh je vyprávěný z pohledu Lii, starší ze sester. Bohužel musím říct, že jsem si ji příliš neoblíbila. Zdála se mi nechápavá a docela mi vadilo, že se vyhýbala konfrontacím s Alicí. A zdálo se mi divné, že svůj osud přijala, tak chladně a ani moc nepochybovala o tom, že by nemusela být pravda.
Pak je tu ještě mladší z dvojčat, Alice. Autorka se snaží ukázat, že Alice je ta špatná. Alice ke konci knihu udělá opravu špatnou věc, ale vzápětí se snaží pomoci, takže moc nevím co si myslet.
Nemůžu ale říct, že by mi žádná z postav nepadla do oka. Oblíbila jsem si dvě mužské postavy a jedna z nich v příběhu nehrála ani moc velkou roli. Jsou to Henry a Edmund. Henry je mladším bratrem Lii a Alice, díky němu jsem se u knížky mohla usmát. A Edmunda jsem si oblíbila pro jeho oddanost rodině a obzvláště k Henrymu.

Sečteno a podtrženo
Do téhle knížky jsem se prostě nemohla začíst, ale dočíst jsem ji samozřejmě chtěla, takže jsem se snažila u ní vydržet. Vydržela jsem a knížku dočetla i přes to, že se toho v této knížce téměř nic nedělo. Chyběla nějaká ta akce, zvrat a ze začátku i konfrontace, které se Lia vyhýbala. 
Abych pravdu řekla, tak tohle je lehce předvídatelná knížka, napříč tomu mě dokázala jednu překvapit a to docela dost. Samozřejmě vám nepovím, co přesně mě překvapilo, nechci spoilerovat, ale můžu říct, že Alice to trošičku (víc) přehnala, podle mě to bylo zbytečné. Zdá se mi, ale že autorka jen chtěla utvrdit čtenáře v tom, že Alice je ta špatná a je schopná čehokoli.
Přemýšlela jsem o tom, zda si přečtu i další díly a došla jsem k závěru, že ano. Nemám totiž ráda nedokončené příběhy, ale budu doufat, že druhý díl se mi bude líbit víc.

3 komentáře:

  1. Námet je zaujímavý, ale nemám rada nudné knihy 8D musím tam mať nejakú akciu alebo dačo 8D Toto by som si asi neprečítala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také nemám ráda nudné knihy a tahle taková bohužel byla. Skoro žádná akce tam nebyla a docela se to táhlo, takže jsem měla problém i s jejím dočítáním.

      Vymazat
  2. tak mne sa kniha pacila, hoci suhlasim aj s tebou, ze nie je velmi dobrodruzna. napriek tomu mi pride pomerne zaujimava. druhy diel neviem, ten som este necitala, ale som zvedava :)

    OdpovědětVymazat