11. dubna 2013

RC Recenze - Vražedná pomsta

Název: Vražedná pomsta
Autorka: Suzanne Collins
Knižní série: Hunger games
Díl: 2
Počet stran: 328
Nakladatelství: Fragment
Datum vydání: říjen 2010
Překlad: Zdík Dušek
Anotace: Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?





----------------------------------------------------------

Katniss s Peetou vyhráli Hladové hry. Od konce Hladových her spolu ale moc nemluví a ani se nevyhledávají. Čeká je ale Turné vítězů a oni musí před kamerami vypadat jako zamilovaný pár. Incident s bobulemi, který vlastně oběma zachránil život, někteří lidé považují za akt vzpoury, ne za záchranu milované osoby. Naštěstí pro Katnis a Peetu, jsou všichni přesvědčeni, že přesně takový oni jsou, zamilovaní. Vlastně všichni až na jednoho. Prezidenta Snowa. A právě tento fakt sebou přináší řadu nepříjemností a také nebezpečí, jak pro Katniss a Peetu, tak i pro jejich rodinu a přátele.

Katniss se snaží smířit s tím, že její život vlastně nikdy nebude tak docela její a že ho nebude moci žít podle sebe. Myslím, že každý z nás by se bouřil, kdyby po nás chtěli něco, co by nám bylo proti srsti, ale dělat to celý život? Asi bych se z toho zbláznila. S tímhle s ní soucítím. Co mi na ní strašně vadí a pocit soucitu totálně překoná je její nerozhodnost ohledně Peety a Hurikána. V jednu chvíli si nedovede představit, že by přišla o Hurikána, za chvilku ale obrátí a nechce přijít o Peetu. Měla by si konečně vybrat. Já osobně už od prvního okamžiku kopu za tým Peeta. 
Přesto je škoda, že Hurikán neměl moc šancí se projevit ani v první ani ve druhém díle, doufám, že třetí díl pro něj bude vyjímkou.
Je tu také jeden splátce na kterého bych chtěla upozornit, Finnick. Ze začátku to vypadalo, že to bude jen typický hezounek, který toho moc nezvládne, ale už jednou přeci vyhrál. Brzy jsem svůj názor musela přehodnotit a uznat, že slovo typický se pro něj rozhodně nehodí.

Kniha začíná pozvolna, ze začátku se tam prakticky nic důležitého neděje. Někomu se tato část může zdát nudná. Ale rozhodně vám doporučuji číst dál. Budou totiž momenty, kdy budete tajit dech, mít slzy na krajíčku a žasnout nad tím, jak se z jednoho malého reprodrozda, může stát symbol síly, naděje a vzdoru.

Aréna, kterou nám autorka tentokrát přestavila, byla daleko promyšlenější a propracovanější než ta v prvním díle. Čtvrtohory jsou samy o sobě dosti významnou událostí v Panemu, a tak pro ně Tvůrci her vymysleli něco opravdu speciálního. Tou arénou jsem z počátku byla ohromena. Princip, na kterém pracovala, byl zajímavý a nutil splátce být stále v pohybu. Nemohli se zastavit na moc dlouho, jinak by zemřeli. Jen když se něco stále opakuje, tak vás to dřív nebo později začne nudit. A to se bohužel stalo i mě, bylo to téměř na konci, ale stalo se. Chtěla jsem, aby se událo něco nečekaného, nebezpečného a nervydrásajícího. A přesně to se stalo. Autorka dokázala vytipovat právě tu chvíli, kdy už jsem téměř nic nečekala a obrátila to v senzaci.

Druhý díl Hunger games je vlas lepší než ten první. Hunger games mě zatím nedokázali "posadit na zadek" jako ostatní, přesto tahle sérii je jednou z těch, kterou čtu s radostí i očekáváním a na třetí díl se těším a doufám, že mě překvapí.


Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Fragment.

8 komentářů:

  1. Ach Finnick, moje zlatíčko 8_) Zbožňujem ho!!! 8P
    Mne sa najviac tu páčila aréna 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Finnick je nejlepší! :D Mně se druhý díl moc líbil... mnohem víc, než první. Prakticky jsem do HG byla úplný blázen, ale pak jsem přečetla poslední díl a naděje na perfektní sérii byla v čudu. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím proč, ale mě Hunger games nenadchly tolik jako ostatní. Takže se mám posledního dílu bát? :D

      Vymazat
    2. Možná se ti bude z celé série líbit nejvíce. :D Tak to bylo u kámošky.. první díl ušel, druhý lepší a poslední úplná bomba :D U mě však nikoli :)

      Vymazat
    3. Uvidíme, ale přečíst si ho chci za každých okolností :D

      Vymazat
  3. Krásná recenze..!!

    OdpovědětVymazat