23. července 2013

Recenze - Démon z Hex Hall

Název: Démon z Hex Hall
Autorka: Rachel Hawkinsová
Knižní série: Hex Hall
Díl: 2
Počet stran: 248
Nakladatelství: Knižní klub
Datum vydání: srpen 2012
Překlad: Tereza Kolesnikovová
Anotace: Sophie Mercerová si myslela, že je čarodějka. Proto byla ostatně poslána do Hex Hall, nápravného zařízení pro delikventy Prodigia, tedy čarodějky, kouzelníky, víly a podobné bytosti. To si ale myslela ale ještě předtím, než zjistila, kdože je vlastně její otec, a že Archer Cross patří k L´Occhio di Dio, které se snaží Prodigia vyhladit z povrchu zemského – a namísto dalšího polibku mu tak musela vrazit jednu pěstí. Že je čarodějnice si myslela do chvíle, než se ukázalo, že je démon. Velká moc však sebou přináší i velká riziko, a než vystavovat nebezpečí své blízké, bude možná lepší se jí zbavit... 
Co ale dělat, když se ukáže, že i její nové kamarádky jsou démoni a svou sílu rozhodně neplánují použít k žádným bohulibým účelům? Do toho se o Sophii začne zajímat L´Occhio di Dio, a koho jiného za Sophií poslat než Archera. Ještě štěstí, že k němu Sophie už nic necítí. Nebo ano?

----------------------------------------------------------

Sophie už půl roku čeká na to až pro ni přijede její otec, aby ji odvezl do ústředí Rady v Londýně. Teď se konečně ukázal a Sophie je rozhodnutá podstoupit Odebrání. Jenže jí to rozmlouvá nejen její mám a nejlepší kamarádka, ale i její otec. Při Odebrání by totiž mohla také zemřít. Její otec ji tedy přemluví, aby s ním strávila prázdniny a až potom se rozhodla. Sophie i když nerada, souhlasí a odjíždí do Anglie. 
Jenže v Anglii už byl třikrát spatřen Archer, na kterého se Sohie snaží urputně zapomenout a zdá se, že se jí to i daří. Ale Archer jí to nehodlá ulehčit.

Sophie je holka, jejíž slovník se převážně skládá z vtipných nebo sarkastických poznámek. To je také důvod proč mám Sophií tak ráda, má odpověď snad na všechno. Na začátku knihy se snaží čarovat co nejméně, protože se její čáry téměř vždy vymykají kontrole a proto se také rozhodla, že bude lepší, když jí její moc odeberou. Líbilo se mi jak Sophií a její otec k sobě postupně nacházeli cestu a jak spolu cvičili magii.

V druhém díle se objevuje hned několik nových postav a také některé postavy z prvního dílu dostali více prostoru. Začneme třeba s Jennou. Je to upírka, která naprosto miluje růžovou a téměř vše, co vlastní růžové je. Jenna je dobrá kamarádka, která Sophií podrží a vyslechne, když je to potřeba. 
Dále tu máme čaroděje, Cala, který má nadání uzdravovat vše živé. Já osobně jeho schopnosti zbožňuju! Bohužel pro něj u mě stále vede Archer. Je to takový boj mezi tím špatným a hodným klukem. Já ve knížkách více tíhnu k těm špatným hochům.

První díl jsem četla asi před rokem a moc jsem si z něj nepamatovala. Balá jsem se tedy a by mi některé souvislosti vůbec došli, ale s tím jsem si nemusela dělat hlavu. V anotaci i ve knížce je všechno pro jistotu pěkně shrnuto, takže ti kdo ještě nečetli hurá do čtení.

Démon z Hex Hall se čte opravdu rychle a není to jen tím, že nemá moc stránek. Autorka píše poutavě a do příběhu vás vtáhne, takže vás opravdu zajímá co bude dál a jak Sophie a další postavy danou situaci vyřeší. Nezbývá nic jiného než číst dál. Tahle knížka obsahuje hned několik vtipných situací a ještě více vtipných hlášek, ty si ovšem ve většině případů bere na starosti Sophie. Ani vám to nepřijde a už jste téměř na konci a nutně potřebujete další díl. Démon z Hex Hall totiž končí otevřeně. Jsem tedy ráda, že jsem si z knihovny půjčila i třetí díl, v opačném případě, bych nadávala.

Co mě ale nebaví jsou milostné trojúhelníky. Jsou totiž v každé druhé knize a už je to unavující. Já si totiž většinou oblíbím toho, kterého si hlavní hrdinka nevybere. V této sérii sice milostný trojúhelník je, ale není to tak strašné. Možná je to tím, že hlavní hrdinka má důležitější věci na práci než problémy s klukama. Její milostné trable jsou totiž součástí příběhu nikoli hlavním tématem.

Já teď musím rychle přečíst třetí díl, abych věděla jak si Sophií povede a jak to s ní skončí. A uvidíme jak moc se mi bude líbit.

3 komentáře:

  1. Mne sa kniha veľmi páčila. Asi najviac :D

    OdpovědětVymazat
  2. Do budoucna se na ni chystám! :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Túto knihu sa chystám už asi rok prečítať, ale ešte stále som ju nenašla :(

    OdpovědětVymazat