RC Recenze - Moře nestvůr

Anotace: Po klidném školním roce se na mně valí další problémy.
Poslední den školy to začalo! Hodina tělocviku se proměnila ve vybíjenou s lidožravými obry a Grover se dostal do průšvihu.
Další špatná zpráva: Táboru polokrevných hrozí zničení...
Vydávám se s přáteli na výpravu, ze které se nemusíme všichni vrátit živí...
Jdeš do toho s námi?

----------------------------------------------------------

Percy Jackson je o rok starší a opět ho čeká úžasné dobrodružství (o kterém on samozřejmě nemá nejmenší tušení). A to velice brzy! Léto ještě nezačalo a mýtické nestvůry už si na něj brousí zuby. Když se Percy přes všechny ty nesnáze dostane zpátky do Tábora, čeká ho nemilé překvapení. Nejen že je Tábor Polokrevných napaden, ale také s Táliiným stromem není něco v pořádku...

V druhém pokračování série o Percym Jacksonovi potkáme hodně nových postav. Jsou mezi nimi postavy, které vás okouzlí a zamilujete si je nebo naopak ty, které byste hned při prvním setkání odstřelili. Třeba takového Tysona jsem si hnedka oblíbila a teď i mému oblíbenci z prvního dílu šlape na paty.
V této sérii zatím není vůbec těžké si postavy zařadit chvíli poté, co jsme je potkaly. Díky čemuž je tahleta knížka malinko předvídatelná. Ale přesto jsou tu chvíle, které vás dozajista překvapí. Ta předvídatelnost může být, ale výsledkem toho, že jsem se opět neudržela a jako první jsem viděla film. Ten se sice od knížky v hodně věcech liší, ale výsledek je v podstatě stejný. Naštěstí v době kdy budu číst třetí díl, tak film ještě nebude.

Řeckou mytologii mám vážně ráda, příběhy o hrdinech, kteří bojovali s nebezpečnými nestvůrami a vyhrávali, mi byly čteny už jako malé holčice, takže do čtení téhle série jsem se pustila s chutí. A po této stránce mě Percy Jackson určitě nezklamal. Řecká mytologie z těchto knih vyloženě dýchá. V Moři nestvůr jsem našla odkazů i samotných příběhů tolik, že jsem se až divila kolik se toho do té útlé knížky vejde. Přesto mi v jednu chvíli přišlo, že tam toho bylo až moc. Myslím si, že by neuškodilo ubrat alespoň jedenu z těch "mytologických" nástrah.

Stejně jako u prvního dílu mi dělal problém začátek, nějak jsem se nemohla začíst a ani mě to nějak zvlášť nebavilo. Možná to bylo tím, že mi tam chyběly určité postavy a nebo taky tím, že jsem si zase musela zvykat na autorův styl psaní. A i když mě ten začátek příliš nebavil, tak díky velkým písmenkům, které knížka má, čtení rychle odsýpalo. Každopádně s tím jak jsem v příběhu postupovala, tak se to zlepšovalo. A konec byl velice dobrý. Úžasné překvapení na konec.

Celkově bych ale řekla, že Moře nestvůr je na tom podobně jako předchozí díl, Zloděj blesku. Je v něm dostatek akce, napětí a fanoušci mytologie si také přijdou na své. Já jsem velice zvědavá jak si Percy povede v dalším díle.
Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Fragment.