16. července 2014

Recenze - Cayenský pepř a javorový pudink

Název: Cayenský pepř a javorový pudink 
Autor: Nathalie Roy
Knižní série: Pikantní život Charlotte Lavigneové
Díl: 1
Počet stran: 312
Překlad: Jitka Řihánková
Nakladatelství: Jota
Datum vydání: říjen 2013
Anotace: Třiatřicetiletá Charlotte Lavigneová, asistentka v televizním pořadu, je šarmantní mladá žena, která je málokdy dokonalá, ale o to zábavnější: je svobodná, beznadějně hledá ideálního manžela, užívá si života a…zůstatku na kreditní kartě.
Před kameru se ještě nedostala, ale snaží se realizovat v kuchyni. Zbožňuje vaření. V něm je odhodlaná, vynalézavá a je vždy připravená svádět své hosty pomocí jídla. Jejím cílem je dokonalá večeře, ale to by musela při její přípravě vypít méně vína a být míň nemotorná…
Charlotte má zkrátka dobrodružný život se svými bouřlivými láskami, věrnými přáteli, zvláštními rodinnými vztahy i historkami z práce. Být pozván k Charlotte znamená radost, ale také nepředvídatelné dobrodružství — nikdy to není jen obyčejná návštěva.

---------------------------------------------------------

Charlotte Lavigne je produkční v televizi, která by se jednou ráda objevila na obrazovkách televize a uváděla svůj vlastní pořad, jenže to by ji někdo před tu kameru musel pustit. Charlotte je ale také milovnicí dobrého jídla a vína. A jak je napsáno v anotaci...Hledá ideálního manžela.


Myslela jsem si, že tahle knížka bude neskutečně vtipná a plná trapných situací. To víceméně i byla, protože to vypadá, že autorka se řídila heslem - Vše co se pokazit může, se pokazí. A příběh jako takový vůbec nebyl špatný, jen od něj nesmíte očekávat příliš.

S postavami jsem v téhle knížce měla docela problém. Prostě mi nesedly. Jediná postava proti které nemám žádné výhrady je Ugo.
Hlavní hrdinka Charlotte se mi na první pohled sice sympatická zdála, jenže po chvilce čtení začínala připadat docela otravná. Asi ve dvou případech jsem si pomyslela, že bych pravděpodobně reagovala jako ona, ale naprostá většina jejích reakcí mi naopak připadala přehnaná. A já si říkala, kdy už se ta Charlotte probere.
Nejlepší kamarádka Charlotte, Aiša je kapitola sama pro sebe. Z jejího chování jsem byla trochu na větvi. V jednu chvíli je hnusná a vzteklá, pak s Charlotte nepromluví ani slovo a následně si obě brečí v náručí. No chápete to? Já se ještě teď vzpamatovávám.

 
Autorka přiznala, že se inspirovala asi tou nejslavnější třicetiletou a svobodnou ženou, Bridget Jonesovou. Tu já jsem sice ještě nečetla, takže nemůžu posoudit, jak moc se nechala inspirovat, ale mě osobně se zdálo, že to nebyla jediná postava, kterou se inspirovala. Znáte Báječný svět shopaholiků a Rebeccu Bloomwood? Tak přesně tu já jsem v Charlotte viděla. 
Přesto je autorčin styl psaní velmi poutavý a já jsem neměla vůbec žádný problém s tím se do knížky začíst.

Každá kapitola je uvedena jednou nebo dvěma větami, které ji krásně vystihují. Například hned první kapitola je uvedena větou "Pravidlo dvou skleniček se vztahuje na všechny, kdo vaří: během přípravy jídla platí výslovný zákaz vypít více než dvě sklenky vína." Mě osobně se tyto úvody moc líbily.

Druhý díl této knížky jsem si koupila spolu s tím prvním, chystám se na něj brzy a teď v červenci má navíc vyjít i třetí díl. Doufám, že v dalším díle se Charlotte i její přátelé trochu polepší a já si je konečně oblíbím.

9 komentářů:

  1. O téhle sérii jsem už slyšela a chci si ji přečíst, protože jsou na ní různé názory. Nevím, jak by sedla mě, ale o tom co říkáš o té hlavní hrdince.. No nevím, nevím. A recenze je napsaná hezky, po knížce se i přesto podívám. Třeba zrovna mě vyhovovat bude. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že tohle by se mi líbit mohlo. :) Báječný svět shopaholiků mám ráda, tak to zkusím. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ty fotky co jsi vyfotila jsou skvělé jen tak dál :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ilona Doležalová: Také jsem četla hodně rozdílné názory. Však jasně, vždyť to znáš - Sto lidí, sto chutí :D

    Kane: Ona to není špatná kniha, já měla hlavní problém s postavami, ale určitě to zkus :)

    Lucie Štěpánková: Děkuju, budu se snažit :)

    OdpovědětVymazat
  5. Prvé dva diely som kúpila mame ku dňu matiek a tretí jej budem kupovať k narodeninám. Ona má takúto literatúru rada. Chcela som si knižky prečítať i ja, no teraz neviem, či by ma vôbec bavili. Asi si ich nechám na dobu, až naozaj nebudem mať čo čítať :D

    OdpovědětVymazat
  6. Orvokki: Řekla bych, že i mojí mamce by se tyto knížky líbily :) Však doma už je máš a až budeš mít náladu, tak se do nich můžeš pustit :)

    OdpovědětVymazat
  7. koupila jsem si soucastne oba dili a cekala jsem vtip a zabavnou hrdinku jenze mi to prislo chvilkama trapne , pritazene za vlasy a celkove takove nerealne a divne , to jeji nakupovani podle ruznych událostí .

    OdpovědětVymazat
  8. Tyhle větičky na úvod kapitol mám vážně rakda :)

    OdpovědětVymazat
  9. Lucie: Mě ten začátek ani tak nepřišel, jenže ona se zhoršovala. A také mi přišlo, že některé chvíle, které měli být vtipné a zábavné byly spíše trapné...ale naštěstí se tam objevily i světlé chvilky a vtipné mi to přišlo.

    Michaela Vavrinova: Já taky :)

    OdpovědětVymazat