Recenze - Knihovna duší

Knižní série: Sirotčinec slečny Peregrinové
Díl: 3
Počet stran: 496
Překlad: Bronislava Grygová
Nakladatelství: Jota
Datum vydání: duben 2016
Anotace: Dětem ze sirotčince slečny Peregrinové se krátí čas. Nebezpečný šílenec zůstává na svobodě a jejich milovaná slečna Peregrinová je stále v nebezpečí. Na nebezpečnou záchrannou misi jsou nuceni se vydat Jacob Portman a Emma Bloom. Budou cestovat válkou zničenou krajinou, potkají nové spojence a budou čelit nebezpečím větším než doposud. Vrátí se Jakob zpět mezi své přátele jako hrdina?

----------------------------------------------------------

Jacob se spolu s dalšími podivnými dětmi dostal zpět do současnosti, ale díky vývinu událostí byli rozděleni. Teď se je Jacob spolu s Emmou a mluvícím psem, Addisonem, snaží najít. Sledují stopu až do Ďáblova Akru. Smyčky, ve které neplatí zákony a nebezpečí v ní číhá na každém rohu. Právě v této smyčce je Caulova pevnost, ve které s největší pravděpodobností drží zmizelé podivné děti. Na své záchranné výpravě potkávají další podivné, kteří jim buď v záchraně pomohou nebo se naopak stanou jejich nepřáteli.

V závěrečném dílu série Sirotčinec slečny Peregrinové, Jacob konečně rozvine svůj plný potenciál a jeho talent se stane klíčovým pro boj s Caulem a jeho armádou stvůr.  A abych byla upřímná, tak právě rozvoj Jacobových schopností je jedna z věcí, které se mi na této knize líbily nejvíce. S jeho silou rostlo i jeho sebevědomí, ale také frustrace, protože v používání svých sil nebyl dokonalý a ne vždy její použití vyšlo tak, jak si představoval.
Potom je tu jedna z nových postav, která určitě stojí za zmínku a to Sharon. Dalo by se říct, že to převozník nebo také průvodce, jelikož podniká různé vyhlídkové jízdy všemožnými nebezpečnými smyčkami, které tak představuje svým klientům. Je to jedna z těch postav, u kterých si ze začátku nejste jistí, na které straně vlastně stojí, ale postupem času nemůžete jinak než si ho oblíbit.

Jak už jsem výše zmínila, tak tentokrát je příběh zasazen do Ďáblova Akru, což je temné, děsivé a pořádně znepokojivé místo. Dalo by se říct, že se jedná o odvrácenou stranu podivných, která zahrnuje i závislost na droze určené pro podivné. Ale díky těmto nedokonalostem je toto prostředí tak zajímavé. Závislost, otroctví, nestvůry a zrada podporují ponurou atmosféru celé této knihy. Dokazují totiž, že nic není tak dokonalé jak se může na první pohled zdát.

Je tu ale jedna věc, kterou si jsem jistá a tou je konec. Tedy samotné vyústění celé této série. Ačkoliv se to může zdát jako logické řešení, tak mi to přišlo poněkud jednoduché a možná také trochu předvídatelné. Na druhou stranu události na posledních několika stránkách byly pro mě překvapení. Tohle jsem opravdu nečekala. Takový malý zvrat.

Nakonec vás mohu ujistit, že Knihovna duší je nabitá akcí, napětím a mimo jiné také skvělými postavami, atmosférou a úžasně vykresleným prostředím. Vlastně celá tato série se nese v podobném duchu a já už se nemůžu dočkat až autor vydá ji povídky podivných, které určitě budou stejně čtivé.

Za knihu na recenzi děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum a knihu si můžete zakoupit tu.